Das zentrale Portal zum Globalen Lernen und
zur Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE)

Fuelling our future. Global learning in the ELT Classroom.

Fuelling our future. Global learning in the ELT Classroom.

Autoren: 
DVV international
Erscheinungsjahr: 
2014
Themen: 
Ressourcen
Weltwirtschaft
Mobilität
Klimawandel
Zielgruppen: 
Erwachsenenbildung
Sekundarstufe II
Schulfächer: 
Fremdsprachen
Medienart: 
Unterrichtmodell
Länder: 
Nigeria
Kanada

Fossil fuels are the very foundation of industrialised economies and lifestyles. There is overwhelming scientific consensus that human activity is warming the planet. The countries of the so-called global south are especially affected by climate change and mostly ill-prepared to cope with its social, environmental and political effects. The reduction of CO² emissions worldwide is imperative, which requires us to reshape economies, cities and lifestyles. Such concrete issues relate to students’ everyday lives and show how our day-to-day activities are closely reliant upon global structures.
This brochure is the second in a series of modules for ELT at various levels. It is organised into:
- an introductory chapter giving you the background of the topic,
- a detailed teaching guide which includes methodological tips and information on language points and content details,
- student pages and
- material for group and pair activities.
The material covers a minimum of 4x90 minutes. The focus is on the subject matter, but you may wish to include more language work. It is suitable for conversation classes or for supplementing standard or business courses at B2+/C1 level.

Die Publikation ist Teil einer Reihe zum Globalen Lernens für den Englischunterricht. Das Material gliedert sich in „Overview and Background“, „Teaching Guide“, „Student Pages“ sowie „Materials for Activities“ und bedient gezielt unterschiedliche Niveaustufen auf Basis des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens. Den Anfang machte der Schwerpunkt „Think globally, eat locally?“ für die Niveaustufen A2+/B1, gefolgt von diesem Heft für die Niveaustufe B2+ und "Growing smaller" für die Niveaustufen B2+/ C1.

Beurteilung der Eignung für den Fremdsprachenunterricht (durch externe Gutachterin):

* Zielgruppe:  Erwachsene, Sekundarstufe II
* Sprachniveau: B2+
* das Sprachniveau und die Themen- und Wortwahl ist angemessen für die Zielgruppe Erwachsene in fortgeschrittenen VHS-Kursen

Kommentar der Gutachterin:

Gutes Material, sowohl aus der Sicht des Globalen Lernens als auch im Blick auf die fachdidaktische Aufbereitung für den Fremdsprachenunterricht.